FAQ - Často kladené dotazy

Jak si mohu změnit tarif?

Pro změnu tarifu je třeba přijít v úřední den (pondělí nebo středa) na Kabelovou televizi (pokladna). Tato změna je zdarma.

Co mám udělat, pokud se stěhuji?

Při stěhování dochází ke změně adresy, kde budete užívat svůj stávající internet. Smlouva se nemusí ukončovat. Pro provedení změny je třeba přijít v úřední den (pondělí nebo středa) na KT Kadaň (pokladna). Přestěhovací poplatek činí 500,- Kč. Po uhrazení poplatku a vyřízení administrativy na pokladně si osobně nebo telefonicky domluvíte s technikem termín přestěhování, kdy bude v novém bydlišti zřízena přípojka internetu.

Co mám udělat, pokud chci zažádat o připojení?

Pro zřízení připojení je třeba přijít v jakýkoliv všední den (8-17:00) na KT Kadaň (pokladna). Zde dostanete ceník, všechny potřebné informace a můžete si zde v případě zájmu uzavřít ihned smlouvu. Poté se Vám do sedmi dnů ozve technik, se kterým si domluvíte termín provedení instalace.

Co mám udělat, pokud se nemohu připojit k internetu?

Jakoukoliv déletrvající (30 minut a více) nebo opakující se poruchu je nejlepší nahlásit na Hotline KT Kadaň (731443583) nebo osobně na KT Kadaň.
Před zavoláním na Hotline můžete provést několik jednoduchý kroků, které v některých případech závadu vyřeší nebo alespoň přispějí k rychlejšímu řešení.

Tři nejdůležitější:
1. Vypněte a zapněte modem z elektrické sítě. Modem má vzadu obvykle tři zapojené kabely, ten neslabší černý je od napaječe. Vytáhněte ho z modemu, počkejte 10 sekund a zapojte ho zpět.
2. Pokud používáte router (wifinu), vypněte a zapněte ho stejným způsobem jako modem.
3. Počkejte 10 minut, restartujte počítač a vyzkoušejte internet.

Pokud závada přetrvává, zavolejte na hotline KT Kadaň (731443583).
Budete nejspíš dotázáni na následující věci, které si můžete předem prověřit.

1. Co svítí na kabelovém modemu? Co má svítit, čtěte níže
2. Máte více počítačů? Pokud ano, nefunguje internet na žádném?
3. Funguje bez problémů TV vysílání? Není signál TV zašumněný nebo rozkostičkovaný?
4. Není poškozený koaxiální kabel k modemu nebo UTP kabel z modemu do počítače?
5. Jste-li připojeni bezdrátově (přes wifi), je vaše bezdrátová síť a wifi adaptér v počítači aktivní?
6. Neměnili jste v počítači síťovou kartu nebo základní desku (s integrovanou síťovou kartou)?

Co má svítit na kabelovém modemu nebo optickém modemu?

Na síti používáme více typů zařízení.

Kabelový modem Webstar (Cisco) EPC 2100

Význam led diod:
PC - signalizuje komunikaci s počítačem nebo routerem. Může blikat nebo být zhasnutá.
CABLE - signalizuje připojení modemu k síťi KT Kadaň. Může svítit nebo být úplně zhasnutá. Nesmí blikat!
DATA SEND a RECEIVE - signalizují komunikaci modemu se sítí. V případě přenosu dat blikají.
POWER - signalizuje zapnutí modemu. Musí svítit.

EPC2100

Kabelový modem Cisco EPC3000

Význam led diod:
POWER - signalizuje zapnutí modemu. Musí svítit.
DS a US - signalizuje funkční zpětný a dopředný směr. Musí svítit.
ONLINE - signalizuje připojení modemu k síťi KT Kadaň. Musí svítit. Nesmí blikat!
LINK - signalizuje komunikaci s počítačem nebo routerem. Musí blikat. 

EPC3000

Kabelový modem Terayon TJ720 a 721x

Význam led diod:
POWER - signalizuje zapnutí modemu. Musí svítit.
CABLE - signalizuje připojení modemu k síťi KT Kadaň. Musí svítit. Nesmí blikat nebo být úplně zhasnutá!
PC - signalizuje komunikaci s počítačem nebo routerem. Musí blikat.
DATA - signalizuje komunikaci modemu se sítí. V případě přenosu dat bliká.
TEST - signalizuje update firmware modemu. Může blikat, ale jen chvilku. Pokud bliká trvale, má modem špatně přiřazený firmware a internet může fungovat pomalu. Kontaktujte Hotline 731443583

Terayon

Optický modem (ONT) Motorola SF21000

Led diody u ONT Motorola nemají popisky, pouze symboly. Popis symbolů je zleva doprava.
Význam led diod:
Symbol zapnutí - signalizuje zanutí optického modemu. Musí svítit.
Symbol s vykřičníkem - signalizuje inicializaci nebo poruchu. Po zapnutí modemu několikrát problikne, pak by měl zhasnout.
Symbol řetízku - signalizuje připojení modemu k síťi KT Kadaň. Musí svítit. Nesmí blikat nebo být zhasnutý.
Symbol s kostičkami - signalizuje komunikaci s počítačem nebo routerem. Musí blikat (oranžově nebo zeleně).

SF21000

Optický modem (ONT) Huawei Echolife HG8010

Význam led diod:
POWER - signalizuje zanutí optického modemu. Musí svítit.
PON - signalizuje připojení modemu k síťi KT Kadaň. Musí svítit.
LOS - signalizuje ztrátu spojení. Nesmí blikat ani svítit.
LAN - signalizuje komunikaci s počítačem nebo routerem. Musí blikat.

Huawei HG8010

Proč a jak zabezpečit wifi?

Zabezpečení wifi je velmi důležité, je to jediná ochrana před zneužitím vaší sítě.

Největší rizika nezabezpečené sítě:
1. Data v nezabezpečené síti nejsou nijak šifrována, kdokoliv tedy může s běžně dostupnými programy zachytávat uživatelská jména a hesla (Facebook, email, internetové bankovnictví a další) a následně je zneužít.
2. Na síť se může kdokoliv připojit a dopustit se protiprávního jednání, které bude vyšetřováno (např. stahování nebo sdílení nelegálních dat). Tato nelegální data projdou přes modem uživatele, jako by je stahoval majitel modemu a jeho jméno bude pak na žádost policie sděleno. Majitel modemu (legální uživatel) pak bude velmi těžko dokazovat, že se protiprávního jednání nedopustil, jelikož data skutečně prošla přes jeho modem a IP adresu.
3. Běžný bezdrátový router v panelové zástavbě může svým signálem pokrýt několik pater. Při připojení více uživatelů do "nezabezpečené"sítě se tito uživatelé dělí o rychlost připojení. Na majitele modemu (legálního, platícího uživatele) pak zbyde velmi malá rychlost.

Nejpoužívanější typy zabezpečení (šifrování) sítě:
WEP - zastaralý a překonaný typ šifrování, používat jen v případě nutnosti (zastaralá wifi karta v notebooku).
WPA - standartní zabezpečení. Ačkoliv je už také překonané, poskytuje dobrou úroveň ochrany.
WPA2 - nejnovější typ zabezpečení, poskytue nejvyšší úroveň ochrany.
WPS - způsob autentizace uživatelů, kdy je pro připojení potřeba zadat PIN nebo stisknout WPS spínač na routeru.
Vazba na MAC adresu - nastavení routeru, kde je definováno, které MAC adresy smějí nebo nesmějí přistupovat do sítě. Jako jediné zabezpečení sítě naprosto nedostatečné, není problém tuto ochranu prolomit. Může se ale použít v kombinaci s šifrováním (viz. výše) jako "druhá linie" zabezpečení.

Jak si zabezpečit bezdrátovou síť - obecný návod?

Tento návod nemůže být přesný "krok za krokem", protože každý typ routeru má jiné uživatelské prostředí, jiné popisky v menu a je tak nemožné obsáhnout všechny routery jedním návodem. Proto tento návod berte spíš jako "nasměrování".

Zabezpečení sítě se provádí v routeru. Použít můžeme dvě metody:

1. Nastavení přes CD
K většině routerů je v balení CD obsahující program (průvodce), který by vám měl pomoci s nastavením zabezpečení. Vložte CD do mechaniky, spusťte ho a postupujte podle pokynů průvodce. Pozor, v některých případech vám může průvodce změnit (naklonovat) MAC adresu routeru, což může později vést ke konfliktu MAC adres v síti. Klonování MAC adresy nepoužívejte a nahlašte nám originální MAC adresu routeru z výroby.

2. Nastavení přes prohlížeč
Pokud CD nemáte, musíte nastavení provést sami přes internetový prohlížeč. Postupujte následovně.
1. Spusťte si internetový prohlížeč.
2. Do řádku "adresa" napište IP adresu vašeho routeru. Ta je různá podle typu routeru. Bývá to např. 192.168.1.1 , 192.168.0.1 , 192.168.2.1 a podobně. Přesnou adresu můžete zjistit v návodu k routeru nebo v nastavení síťových připojení, je to IP adresa "výchozí brány".
3. Pokud bude adresa správná, objeví se přihlašovací dialog, kde je třeba zadat jméno a heslo. To bývá opět různé u různých routerů, měli by jste ho najít v manuálu k routeru nebo na jeho spodní straně. Nejčastější kombinace bývá jméno "admin" a heslo "admin".
4. Zadáním jména a hesla bychom se měli dostat k nastavení routeru. Hledejte položku "Wireless" "Wireless settings" nebo "Wireless Security". 
5. V nastavení bezdrátového zabezpečení se pokuste vyhledat položku "Encryption type" nebo "Security mode" nebo rovnou název šifrování "WPA/WPA2".
6. Po vybrání možnosti WPA/WPA2 by jste měli napsat samotné heslo pro připojení, označuje se jako "WPA Passphrase". Musí mít alespoň osm znaků a nemělo by být odhadnutelné (12345678 opravdu není dobré heslo).
7. Až napíšete heslo, klepněte na tlačítko "Save" pro uložení. Router se možná restartuje nebo vás k restartu vybídne. V tom případě router restartujte, nejjednodušší je odpojit ho z elektrické sítě a zase zapojit.
8. Tím je zabezpečení hotové a můžete se k vaší bezdrátové síti připojit. Při přihlašování by po vás měl systém vyžadovat heslo a síť by se měla hlásit jako zabezpečená. Pokud se tak neděje, síť se stále hlásí jako nezabezpečená a nevíte si rady, můžete kontaktovat hotline (731443583). Přijedeme a vaši síť zabezpečíme, jedná se o placený zásah (150 Kč/30 min).

Jak zabezpečit wifi nebo získat zapomenuté heslo - router od KT Kadaň?

Router, který jste si zakoupili na KT Kadaň jsme vám zdarma připravili a provedli nastavení zabezpečení za vás. Vaše heslo a název sítě máte napsané na českém návodu k routeru. Pokud se vám podařilo router vyresetovat nebo heslo ztratit, pokusíme se dostat k nastavení hesla.

Návod pro TP-LINK TL WR 340 GD, TP LINK TL WR 741 GD a TL WR 841 ND:

1.K routeru připojte počítač kabelem. Jeden konec do libovolné žluté zdířky na routeru (LAN), druhý konec do počítače.

2. Spusťte si internetový prohlížeč. Do řádku "adresa" napište IP adresu vašeho routeru, je to 192.168.1.1 nebo 192.168.0.1

192.168.1.1

3. Objeví se přihlašovací dialog, kde je třeba zadat jméno a heslo. Jméno i heslo je "admin".

admin admin

4. Nyní jste v nastavení routeru. V menu vlevo klepněte na "Wireless" a pak na "Security Settings" nebo "Wireless Security". Uvidíte nastavení zabezpečení. Zde zaškrtněte volbu "WPA-PSK/WPA2-PSK" a do řádku "PSK Password" napište nové heslo nebo (jestli jste ho jen zapoměli) si poznamenejte stávající. Poté klepněte na "Save" pro uložení nastavení.

Security settings

5. Po uložení je třeba router s novým nastavením restartovat. Nejjednodušší je odpojit ho z elektrické sítě a zase zapojit. Při přihlašování by po vás měl systém nyní vyžadovat heslo a síť by se měla hlásit jako zabezpečená. Pokud se tak neděje, síť se stále hlásí jako nezabezpečená a nevíte si rady, můžete kontaktovat hotline (731443583). Přijedeme a vaši síť zabezpečíme, jedná se o placený zásah (150 Kč/30 min).

Co pro mě znamená, že budu připojen na optickou síť?

Optické připojení přináší uživatelům několik výhod.
- vyšší rychlost internetu, než při připojení přes kabelový modem.
- spolehlivější připojení, díky nižšímu počtu aktivních prvků.
Poplatek za připojení se nemění, cena je stále stejná.

Z technického hlediska znamená optické připojení kompletní výměnu technologie až k uživateli. Při připojení na optickou síť bude do vašeho bytu natažené nové optické vlákno. To je velmi tenké, takže se snadno schová, ale je také náchylnější k poškození např. přílišným ohybem nebo tlakem. Od uživatele je tedy vyžadována větší opatrnost při manipulaci. Na konci vlákna je připojený optický modem (ONT), který funguje podobně jako koaxiální modem. Převádí signál do ethernetového rozhraní, kterým se připojí váš počítač nebo router.

Mohu použít router, který jsem používal u kabelového modemu i k optickému připojení?

Pokud jste nějaký router používali už s kabelovým modemem, můžete ho použít i k optickému modemu. U starších typů routerů (802.11g) je však nutno počítat s nižší rychlostí při připojení přes wifi, maximálně 20-25 Mbit/s.

Mohu v síti KT Kadaň použít router od společnosti O2 ?

Ne, jedná se o nekompatibilní technologii (ADSL). Je nutné použít ethernetový router.

Jak mohu sledovat IPTV vysílání?

Na optické síti jsme pro naše zákazníky zkušebně spustili novou službu IPTV. Jedná se o sledování omezené televizní nabídky přímo na počítači. Skladba programů je stejná jako u standartní omezené nabídky, jen neobsahuje TV Focus.

V praxi se setkáváme s tím, že někdy televize nechce fungovat. Dvě nejčastější příčiny jsou:

1. Příliš pečlivý antivir s firewallem - některé antivirové programy, které obsahují firewall můžou TV vysílání mylně rozpoznat jako hrozbu a zablokovat ho. V takovém případě buď ručně změnte nastavení firewallu nebo použijte jiný firewall.
2. Router nepodporujícíprotokol přenosu - některé starší routery nemusí podporovat protokol přenosu ( IGMP na IPv4). To lze v některých případech řešit aktualizací firmwaree routeru. Pokud ne, je třeba vyměnit router za jiný.

Upozorňujeme, že služba je dostupná pouze zákazníkům připojených do optické sítě! 
1. Pro příjem TV nabídky je nutné stáhnout a nainstalovat multimediální přehrávač (např. VLC media player).
2. Dále je potřeba stáhnout playlist TV kanálů ve formátu XML nebo ve formátu M3U (klikněte pravým tlačítkem a zvolte "uložit cíl/odkaz jako).
3. Následně stačí spustit playlist a sledovat TV na Vašem počítači.
Přepínání kanálů se ve VLC playeru provádí tlačítky "vpřed" nebo "zpět".

Co znamená uzavření smlouvy na 24 měsíců?

Při uzavření smlouvy se zavážete k odběru nějaké služby (internet, základní TV nabídka atd.) po dobu 24 měsíců. Po tuto dobu nelze službu zrušit nebo dočasně odhlásit. Za tento závazek dostanete krom služby samotné ještě cenově zvýhodněné zařízení (modem, set-top box) od 1 Kč.

Toto zařízení není v pronájmu a nebudete ho muset vracet. Patří vám, stejně jako kdybyste si ho koupili za nezvýhodněnou cenu bez podpisu smlouvy na 24 měsíců.
Cena samotné služby je také stejná jako bez podpisu smlouvy.

Problémy bezdrátových sítí?

Wifi router v domácnosti vám umožní připojit na internet víc počítačů přes jeden kabelový modem. Problémy mohou způsobit následující věci:

Nespolehlivost zařízení - router se zasekává, nereaguje, musí se často vypínat a zapínat. Tato závada může být v některých případech odstranitelná aktualizací softwaru (firmware) v routeru. Aktualizace firmwaru poskytuje výrobce zařízení. Samotnou aktualizaci by měl provádět odborník. Pokud aktualizace neexistuje nebo nepomůže, je nutné vyměnit router za jiný. Můžete si jej zakoupit v budově KT Kadaň, kde jej dostanete nastavený, zabezpečený a připravený pro okamžité použití.

Špatné nastavení - špatné nastavení routeru nejčastěji spočívá v nastavení zabezpečení, kdy síť není chráněna heslem a může jí použít kdokoliv v dosahu signálu. Nezabezpečená bezdrátová síť představuje riziko pro majitele připojení i pro připojené účastníky. O rizicích více výše u otázky Proč a jak zabezpečit wifi?

Máte-li koupený router od KT Kadaň a neměnili jste jeho nastavení, má router zabezpečení přednastavené. Údaje o zabezpečení najdete na přední straně českého návodu k routeru. Pokud jste koupili router jinde a nevíte si s nastavením zabezpečení rady, požádejte o pomoc prodejce, počítačový servis nebo zavolejte na hotline KT Kadaň. Nastavení routeru je placený zásah (150 Kč/30 min).

Rušení - k rušení může dojít, pokud je v určité oblasti hodně wifi sítí a nebo dva routery na stejném vysílacím kanále umístěné blízko u sebe. Problém se projevuje jako neustálé mikrovýpadky (1-5 sekund) nebo velké kolísání signálu a tím i rychlosti. Moderní routery jsou vybaveny funkcí automatické volby kanálu. Takový router si sám zvolí nejvhodnější kanál (frekvenci) a dokáže ho za provozu rychle měnit. Jestliže vlastníte starší router, který tuto funkci neobsahuje, musíte nastavit kanál napevno. V takovém případě je vhodné napřed proskenovat okolí programem (např. InSSIDer), který vám ukáže okolní sítě a kanály na kterých pracují. Potom je třeba nastavit router na kanál, kde žádný jiný router nevysílá nebo alespoň co "nejdál" od nejsilnějších okolních sítí. Pokud si nevíte s tímto nastavením rady, požádejte o pomoc prodejce, počítačový servis nebo zavolejte na hotline KT Kadaň. Nastavení routeru je placený zásah (150 Kč/30 min).

Rozdíly mezi bezdrátovým a kabelovým poskytovatelem internetu.

Kabelový internet je k vám domů přiveden fyzickým vedením, optickým. koaxiálním (telefonním, UTP) kabelem. Internet je dostupný všude tam, kde má poskytovatel natažený kabel.

Bezdrátový internet je přijímán vzduchem, anténou, nejčastěji technologií WIFI. Dostupnost signálu záleží na pokrytí poskytovatele.

Nevýhody bezdrátového internetu proti kabelovému:

Větší nebezpečí odposlechu provozu - poskytovatelé pro bezdrátové sítě někdy používají starší systém zabezpečení (WEP), který útočníkovi umožní relativně snadné odposlechnutí provozu a krádež dat, např. přihlašovacích údajů.

Závislost kvality signálu (internetu) na počasí - sílu a kvalitu signálu negativně ovlivňuje např. déšť, mlha, sněžení nebo jiná překážka (budova, strom). Pokud se signál ztrácí nebo kolísá, tak kolísá i rychlost a stabilita připojení.

Agregace - znamená v podstatě rozdělení rychlosti internetu mezi více uživatelů. Protože na jeden bezdrátový prvek je často napojeno více uživatelů a ten není schopen poskytnou všem plnou rychlost, dochází k jejímu rozdělení. Uživatel tak dostává menší rychlost, než za kterou platí. Agregaci používají i někteří kabelový operátoři. V síti KT Kadaň k agregaci nedochází.

Zarušení pásma jiným vysílačem - pokud je v jedné oblasti mnoho bezdrátových sítí, mohou se navzájem rušit a ovlivňovat, čímž opět klesá kvalita signálu a tím i připojení.

Příjem signálu - bezdrátový internet potřebuje anténu, kterou je nutné někam upevnit, nejčastěji na balkon nebo okno. Kabel od antény se musí protáhnout dovnitř. Kvůli tomu je nutno provrtat rám oken nebo skřípnout kabel mezi okno a rám. Při vrtání hrozí poškození oken, u nových při provrtání ztratíte záruku. Při přivření zas může dojít k poškození těsnění okna, které tak ztrácí izolační schopnosti.

Vyšší pořizovací náklady na připojení - někteří poskytovatelé poskytují instalaci zdrama, u jiných je nutné zaplatit vstupní poplatek, někdy i několik tisíc za zařízení pro bezdrátový příjem.

Horší podpora uživatelů - problém hlavně menších poskytovatelů a poskytovatelů z jiného města, než je zákazník. Dobrá technická podpora vyžaduje lidské zdroje a technické zázemí, které si malá firma často nemůže dovolit. Tím kvalita a rychlost podpory samozřejmně klesá. Poskytovatel z jiného města zase nebude jezdit k zákazníkovi kvůli menším problémům nebo si nechá cestu náležitě zaplatit.

Lze internet využít na více počítačích?

Kabelový modem má výstup na jedno zařízení. Pokud máte zařízení (počítačů) více a chcete na nich používat internet přes jeden modem, je nutné internet nějak "rozdvojit". K tomu se používá router. Dnes se používají převážně bezdrátové (wifi) routery, které navíc umožní připojit počítač bezdrátově (musí být vybaven wifi síťovou kartou).

Router si můžete koupit v libovolném obchodě s počítači nebo přímo v budově KT Kadaň.

Koupí routeru u KT Kadaň získáte několik výhod.
1. Váš router automaticky spojíme s modemem, takže není potřeba nám volat a hlásit MAC adresu.
2. Router zdarma zabezpečíme, takže doma už nemusíte nic nastavovat, jen se připojíte a fungujete.

Co se stane pokud změním zařízení (počítač nebo router)?

Kabelový i optický modem je vázaný na zařízení (počítač, router), které je k němu připojeno. Tato vazba je realizována tzv. MAC adresou, česky fyzickou adresou. To je jedinečný identifikátor síťové karty. Při změně zařízení se změní i MAC adresa za modemem. Modem pak zařízení nepozná (protože v paměti má starou MAC adresu) a internet nefunguje. V takovém případě zavolejte na hotline KT Kadaň, kde Vám MAC adresu pomůžeme zjistit a změníme ji.

Toto platí jen pro první zařízení za modemem. Pokud již používáte router a měníte počítač nebo připojujete další, není potřeba nic měnit.

Mohu mít více internetových prohlížečů?

V počítači lze mít nainstalováno více prohlížečů. Mezi nejčastěji používané prohlížeče patří Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome a Opera. Základní funkce všech prohlížčů je stejná, liší se v různých přídavných funkcích nebo vzhledu. Prohlížeče se navzájem nijak neovlivňují, můžete je bez obav spouštět zároveň.

Mohu použít vlastní modem?

V síti KT Kadaň není možné použít modem koupený jinde než u KT Kadaň a to ani když se jedná o stejný typ. Můžete si koupit modem od jiného uživatele, který si ho koupil od KT Kadaň a už ho nepoužívá. Takový modem je však dobré ještě před koupí přinést na KT Kadaň, kde Vám ho zkontrolujeme a prověříme, jestli není vázaný např. na jiného uživatele.

Mohu použít vlastní router?

Ano, použít můžete jakýkoliv ethenetový router. Aby bylo možné připojit ho k modemu, je nutné nahlásit nám jeho WAN MAC adresu. A pokud se jedná o bezdrátový (wifi) router, je velmi důležité zabezpečit si bezdrátovou síť.

Je možné použít koaxiální modem na optickou síť?

Ne, jedná se o zcela odlišné, nekompatibilní technologie.

Mohu vypínat modem?

Ano, modem můžete vypnout vytažením napájecího kabelu. Modem se nijak nepoškodí a nevymaže se mu žádné nastavení. Na druhou stranu, vypínat modem není třeba. Má nízký odběr (4-5W) a když je zapnutý, provádíme na něm každou hodinu monitoring signálu. Data z monitoringu poté slouží k rychlejšímu řešení problémů se signálem.

Mohu resetovat modem nebo router?

Reset modemu nebo routeru neznamená to samé jako restart. Restart se provede vypnutím a následným zapnutím (resp. odpojením/připojením napájení). Reset se nejčastěji provádí pomocí resetovacího tlačítka, které svým tvarem a umístěním není možné nevědomě stisknout.

Reset modemu - při vyresetování se modem uvede do základního nastavení a začne automaticky vyhledávat síť. To mu může trvat v závislosti na podmínkách až 40 minut. Po tuto dobu je internet nefunkční. Nic horšího se nestane. Reset modemu tedy není nebezpečný, ale zároveň málokdy něčemu pomůže.

Reset routeru - při vyresetování routeru se tento uvede do základního nastavení z výroby. Zmizí veškeré uživatelské nastavení, jako např. jméno bezdrátové sítě, heslo k síti, případně uživatelsky změněná MAC adresa. Může se stát, že internet přestane fungovat. Může také dojít k situaci, kdy internet bude fungovat, ale bezdrátová síť bude nezabezpečená (vymazalo se heslo) a tak se k síti bude moci připojit kdokoliv v dosahu signálu. To je poměrně nebezpečná situace, viz otázka Proč a jak zabezpečit wifi?

Po vyresetování je nutné router znovu nastavit. Není dobré router resetovat, pokud přesně nevíte co děláte a jak provést správné nastavení. Pokud jste router resetovali a nevíte si rady s jeho nastavením, kontaktujete hotline KT Kadaň. (731443583). Přijedeme a váš router nastavíme, jedná se o placený zásah (150 Kč/30 min). 

Jak správně nastavit připojení?

Nastavení připojení není složité. Síť je nastavena tak, že počítač nebo router si všechny potřebné informace (IP adresa, brána, DNS...) stáhne automaticky. Nepoužíváme žádný proxy server. Jediné co je třeba mít nastavené, je právě automatická konfigurace sítě, neboli automatické nastavení z DHCP. Toto nastavení má počítač "z výroby" nebo po instalaci systému, takže pokud jste ho ručně neměnili je síťová karta nejspíš nastavena správně.
Jak si nastavit správně připojení máte detailně popsáno v sekci rady - DHCP.

Co je MAC adresa?

MAC adresa je jedinečný identifikátor síťového zařízení. Má 12 znaků rozdělených na dvojice. MAC adresu mají např. síťové karty a routery (routery dokonce několik) Teoreticky by měla být každá MAC na světě jedinečná, v praxi se lze běžně setkat s možností MAC adresu změnit/okopírovat (např. u routerů).
U KT Kadaň funguje vazba IP adresy na MAC adresu. Každý modem má v sobě uloženou jednu MAC adresu zařízení se kterou komunikuje a které přiděluje IP adresu. Je tedy nutné, aby MAC adresa vašeho PC nebo routeru byla stejná jako u nás v databázi. Proto je nezbytné nám hlásit změnu MAC adresy při změně zařízení, například, při výměně počítače. Jak MAC adresu zjistit se dozvíte v sekci rady - mac adresa.

Je internet od KT Kadaň neomezený?

Ano, je neomezený. Nemá žádné limity, ani časové, ani dle množství stažených dat. Rozdíly mezi jednotlivými tarify jsou jen v rychlosti připojení.

Co znamenají parametry rychlosti v ceníku (10000/3000)?

První číslo (10000) platí pro download, tedy stahování z internetu k vám.
Druhé číslo (3000) platí pro upload, tedy odesílání dat z počítače do internetu.

Rychlost v ceníku je uvedena v kilobitech za sekundu. Většina prohlížečů však zobrazuje rychlost stahování v kilobytech za sekundu. Což není stejné a pro přepočet platí, že 8 kilobitů = 1 kilobyt. Například, při rychlosti 10000 kilobitů za sekundu vám prohlížeč při stahování ukáže maximální rychlost 1250 kilobytů (KB) neboli 1,25 megabytu (MB).

Většina poskytovatelů uvádí rychlost maximální, která se snižuje podle dostupnosti (vzdálenosti od uzlu nebo viditelnosti na pojítko) nebo podle vytížení (počtu aktuálně připojených lidí). My neprovádíme agregaci, a proto rychlost našim zákazníkům můžeme garantovat.